Új diéta: intuitív evés

Együnk annyit és amikor szeretnénk – így ennek ellenére meg tudjuk tartani az alakunkat, sőt fogyhatunk is. Persze, van, amire figyelni is kell!
Új diéta: intuitív evés

Ha valaki intutív étkezést folytat, azt jelenti, hogy azt és annyit eszik amennyit szeretne, de tényleg csak, amennyit valóban kíván a szervezete. Csak akkor szabad enni, ha éhes és abbahagyni, ha elegendő ételt vett magához. Ehhez nagyon kell figyelni a test jelzéseit.

A probléma ott kezdődik, hogy egyesek nem érzékelik a testük üzeneteit, nem jól értelmezik vagy félreértik.

Az éhséget a gyomor korgása jelzi. A levegő hintázik benne. Ez teljesen normális folyamat, a gyomor és a belek mozgása jelzi, hogy ideje lenne már valamit enni. Ilyenkor gyengébbek lehetünk, fáradtabbak és enerváltak. Tehát enni kell!

Enni, de csak addig, amíg telítettséget nem érzünk. Vigyázzunk arra, hogy csak 15-20 perc után indul be a folyamat, amikor a test elégedettséget jelez, tehát időt kell szánnunk az evésre, nem szabad kapkodva ennünk.

Mivel koncentrálunk a belsőnkre, nem szabad tévé előtt vagy telefont bámulva étkeznünk. Ilyenkor elvonja a készülék a figyelmet a belső jelekről és nem tudjuk, hogy valóban azért eszünk, mert éhesek vagyunk még, vagy csak mert finom az étel. A legfinomabb ételt is toljuk el magunktól, ha már megteltünk.

Ami klassz a diétában, hogy semmi nem tiltott, se a chips, se a csoki, se a süti. Viszont ezeket nem közti étkezésekként kell fogyasztani (nasiként), hanem evésidőben, amikor éhesek vagyunk, integrálva a főétkezésekbe, desszertként. 20-30 gramm csokoládé vagy egy 80-100 grammos süti még teljesen beiktatható a diétába.

Segíthetünk az agy edzésével is a folyamatot: amikor legközelebb elmegyünk otthonról, figyeljünk a zajokra, például a mozgólépcső kattogására, az induló vonat zakatolására, vagy a szél hangjára. Járjunk tudatosan: guruljunk a sarkunkról a lábfejre járás közben és érezzük a járdát a lábunk alatt.

Változtassunk meg valamilyen jól bevett szokást: menjünk más útvonalon a munkahelyre vagy a kedvenc boltunkba bevásárolni, esetleg bolton belül ne a szokásos útvonalon haladjunk keresztül a bevásárlótérben.

Természetesen nem mindenkinek felel meg ez a diéta sem, mert aki például pszichológiai eredetű problémával küzd nem biztos, hogy tud intuitív módon cselekedni, így étkezni sem.

Egy stabil egyén kell hozzá. A magas szintű figyelem, a saját testünk és annak igényei iránti jó érzék alapvető követelmény.

Kapcsolódó cikkek

Miért érdemes meditálni?

Miért érdemes meditálni?

Azok, akik még sosem hallottak a meditációról, meglepődve tapasztalhatják, hogy nemcsak a testnek, hanem az elmének is jót tesz.

Új diéta: intuitív evés

Új diéta: intuitív evés

Együnk annyit és amikor szeretnénk – így ennek ellenére meg tudjuk tartani az alakunkat, sőt fogyhatunk is. Persze, van, amire figyelni is kell!

Nagy izmok vagy jó erőnlét – a kettő együtt nem megy

Nagy izmok vagy jó erőnlét – a kettő együtt nem megy

Az erőnlét és a nagy izomzat nem fér meg egymás mellett. A cikkből kiderül, hogy miért nem.