Partnerprogramok és e-kereskedelmi marketing
Az affiliate marketing egy olyan értékesítési és promóciós módszer, amely egyfajta partnerprogramot alakít ki az online hirdetők (webshop) és a médiatulajdonosok között (ez lehet magazin, weboldal, blog stb.). Ez a program létrejöhet két személy, két vállalkozás, vagy személyes és vállalkozások között is: a lényeg, hogy az affiliate marketingnek általában két résztvevője van – a megbízó cég és a partner, aki a forgalom átterelését végzi. A partnerkapcsolat úgy néz ki, hogy a médiatulajdonos hirdetéseket helyez el a honlapján, amellyel segít értékesíteni a hirdető cég termékeit, majd jutalékot kap a hirdetés elhelyezéséért, ez általában hivatkozások segítségével valósul meg.
A affiliate marketing különösen elterjedt a blogszférában. Sok blogger helyez el partnerhivatkozásokat tartalmaiban, különböző tematikus blogoknál jellemzőek az adott bloghoz illeszkedő hirdetések bevonása, amely profitjából részesedhetnek a bloggerek is. Ez a modell egy igen költséghatékony hirdetési formának számit az e-kereskedelemben, ráadásul az affiliate rendszer folyamatos és egy növekvő megjelenést eredményez a termékeknek. A hirdetés első lépése, hogy a termékét hirdetni kívánó vállalkozás vásárol, vagy létrehoz egy affiliate marketing szoftvert, ez a rendszer rögzíti a látogatók átkattintását és vásárlását is. A partner így az affiliate hálózaton keresztül előre megbeszélt jutalékot kap a hirdetőtől az eladások és átkattintások után. Ezek a hálózatok közvetítőként működnek közre, összekapcsolják hirdetőket a partnerekkel és kezelik a kifizetéseket is. A hatékony együttműködésnek az egyik alapja a közös célpiac és a célközönség megfelelő összetétele.
Ebben a kategóriában a jelenleg a lemon ads leginnovatívabb piaci platform, több mint 1000 reklámkampánnyal. A hozzájuk kapcsolódó vállalatok hetente fizetnek legalább 100 dollárt. Az ambíció és az egyedi értékek nagyon fontos tulajdonságok ennél a cégnél. A lemonads versenytársai közé tartozik a Tradedoubler, az Awin és a Max Bounty is.
A lemonads már 2007 óta az egyik fő szereplője az affiliate marketingnek, az egész világon vannak ügyfeleik, és több európai országban is van irodájuk. A modellt, amelyet a lemonads is alkalmaz CPC (Cost Per Click) rendszereknek is nevezik, de a pay-per-click ( PPC) elnevezés is használatos ezekre a modellekre a marketingben. Az Egyesült Államokban például az online reklámköltség 40 %-át teszi ki a PPC. Ez a módszer sokkal hatékonyabb a régi típusú hirdetési rendszerekkel szemben, itt teljesen transzparensek és jól mérhetőek az elért eredmények.